Systém zajišťování kvality a vnitřní hodnocení kvality Západočeské univerzity se opírá o systém procesního řízení, který se sestává z hlavních, řídících a podpůrných procesů.
Procesní řízení je způsob řízení organizace na základě procesů s cílem naplňovat strategické cíle organizace.
Proces je definován jako posloupnost činností, které s využitím zdrojů přeměňují vstupy na výstupy. Každý proces má svého vlastníka procesu.
Procesní portál ZČU je informační systém, který primárně zprostředkovává informace o procesech dané organizace formou přehledných diagramů.
Rozsah zavádění procesního řízení na ZČU je vymezen prostřednictvím činností vyplývajících ze specifických potřeb pracoviště a z příslušných právních předpisů zejména zákona č. 111/1998 Sb., o vysokých školách a o změně a doplnění dalších zákonů (zákon o vysokých školách), dalších předpisů a interní legislativy ZČU, přičemž tyto činnosti:
- se často opakují s větším počtem zainteresovaných stran, nebo
- probíhají mezi organizačními jednotkami na úrovni fakult, ústavů, center, jiných pracovišť, účelových zařízení a odborných útvarů rektorátu nebo
- mají přímou návaznost na strategii ZČU nebo
- jsou vhodné pro digitalizaci nebo
- vycházejí z potřeb fakult a ústavů.
Kontaktní osoby pro mapování procesů
Ing. Petr Netolický, Ph.D.
vedoucí Odboru kvality, kontaktní osoba pro mapování procesů